motor

Kirug, ki pomaga poškodovanim motoristom in sam vozi motor

Blaž Iskra je kirurg travmatolog, ki večkrat pomaga poškodovanim motoristom. Ker je Blaž moj nekdanji mož, me je zelo razjezil, ko si je kupil motor.

Zdelo se mi je zelo nevarno, da bo vozil motor, bila sem tako v skrbeh in jezna nanj, da niti enega kroga nisem želela odpeljati z njim.. Prav zaradi tega, ker dr. Iskra vidi hude, tudi usodne poškodbe je res nenavadno, da tudi sam vozi motor. A je prav zaradi tega najboljši možen sogovornik o poškodbah motoristov, ki so znova na naših cestah. Blaž Iskra, dr. med, je zaposlen v bolnišnici v Novem mestu, kjer se ukvarja s poškodbeno kirurgijo.

Katere so najpogostejše motoristične poškodbe?

Število poškodb se v zadnjih letih bistveno povečuje, saj je na cesti vse več motoristov in seveda tudi osebnih avtomobilov. Tako se je število smrtnih poškodb motoristov povečalo kar za 55%, število poškodb pa za 46%.Najpogosteje sta poškodovana noga in stopalo v 30%, sledita pa glava in vrat v 22%.” 

Ti si tudi sam motorist, katera pravila, poleg cestno prometnih, upoštevaš? Imaš kakšno zapoved, v smislu: ko dežuje, ne grem na motor…

 “Osnovno je seveda poznavanje CPP, ustrezno znanje in izkušnje v prometu, zlasti tudi pridobljene spretnosti z motornim vozilom. Na motor sedem zbran, v primernem letnem času, ko so ceste primernejše in varnejše za vožnjo z motorjem ( brez peska, listja…), pomembna je tudi dobra psihofizična kondicija… Motor pa “aktiviram” šele, takrat, ko  motoristična sezona že nekaj časa traja. Zdi se mi namreč, da se morajo vozniki avtomobilov najprej znova privaditi, da so na cesti motoristi in da morajo motorji postati del vsakdanje vožnje, s tem pa tudi njihove pozornosti.…”

Ti si tisti, ki vidiš največ poškodovancev, a te to vseeno ne odvrne od vožnje. Kaj ti predstavlja vožnja z motorjem?

“To je poseben užitek, ki ga sicer ne znam najbolje opisati, lahko si ga pa vsak predstavlja, če se spomni, kaj najraje počne in kako v tem uživa. In to kadarkoli se le da!”

Kaj bi svetoval motoristom, ki gredo na cesto?

“Mislim, da je najboljši nasvet, da si najprej pridobijo čim več izkušenj v prometu z vožnjo osebnega avtomobila in šele potem sedejo na motor. Ne pravijo zastonj, da je starost modrost in mladost norost. Mimogrede, največ poškodb in smrti med motoristi je v starostnem obdobju 20-24 let in takoj zatem sledi naslednje starostno obdobje 25-29 let. Seveda pa moraš biti na motorju absolutno trezen in polno zbran.”

Deli zgodbo